Wednesday, August 25, 2010

Salam 15 Ramadhan

Salam 15 Ramadhan…

Posting kali ni hanya nak share hal2 yg berlaku sepanjang 15 hari kita berpuasa tahun ini.

Alhamdulillah, setakat ni, tiada keuzuran yg menghalang puasaku, so penuh la maknanya tu. Solat terawih pun Alhamdulillah, hanya tinggal sehari pd 11 Ramadhan hari tu, sbb adik aku datang berbuka puasa di rumah.

Hingga hari ni, belum berkesempatan nak berbuka di luar bersama keluarga, kecuali 2 kali di rumah mertua. Tengok la hujung2 sket...Manakala esok pula (16 Ramadhan) ada majlis berbuka di pejabat.

Si Harraz pula, ada tinggal 1 hari pd 4 Ramadhan, sbb demam… kesian dia x nak berbuka tapi aku paksa juga sbb dah lembik sgt… itupun dah pukul 1.30 ptg dia berbuka, kira azan Zohor la ni hehhee… x pe la sbb uzurkan… Kira last year lg power la dia, sbb penuh puasanya. Tapi dia cakap last year boleh la sbb dia tadika, x penat sgt macam sekarang, dr pagi sampai petang kat sekolah. Naik bas turun bas lagi huhuu… Syabas abang, abah bangga dengan abang!!

Si kecik plak, ada la 2 3 kali sibuk time org nak bersahur hehehe... tp kul 7 pun x abeh lg sahur dia hhahaha... time berbuka toksah cite la, mmg dr mula dia je konker table hahahaha....

Aku rasa aku makin kurus la wakakakkaa.. perasan sket huhuhu....

Lain2 xde ape la kut,… zakat fitrah aku belum bayar lagi… hehehhee….

Wassalammu..

0 comments: